top of page

pH Formula Vita B3 Cream İncelemesi



pH Formula, Barcelona kentinde kurulan profesyonel bir cilt bakımı markası.


🧪 Aktif içerik olarak %5 Niacinamide,

Fenoksietanolden sonra gelen, düşük oranlarda;

Gliserin, Sitrik asit, Fruktoz, Üre, Tokoferil asetat/Tokoferol (E vit.leri), Allantoin, Maltoz, Sodyum PCA, Sodyum hyaluronat ve Askorbil palmitat/Askorbik asit c vitamini türevlerini içermekte.


⚛️Araştırdığımda PH-DVC™ kompleksi dikkatimi çekti ve edindiğim bilgilere göre; pH Formula formülasyonlarında aktif bileşenlerin penetrasyonunu artırmak amacıyla kullanılan bu gönderim kompleksini kullanıyormuş. PH-DVC™ kompleksi: Etken maddelerin cilde dengeli ve kontrollü gönderimini sağlıyor ve cilde nüfuz etkisini artırıyormuş. (Aşağıda bu kompleksi daha detaylı olarak anlattım.)


⚖️50 ml.


📝Deneyimim

25 gün boyunca her gün sabah/akşam kullandım. Ürün cildi nemlendirirken cilt problemleriyle de savaşmayı hedefliyor. Cildimi hem nemlendirsin hem de bakım yapsın derseniz farklı iki üründen alacağım etkiyi tek bir üründen aldım diyebilirim.



➡️Sağ yanağımda bir ara çok fazla kistik akne oluşmuştu, bu tip aknelerde yatıştırıcı/ağrılarını azaltıcı etkisini gözlemlemedim ama akne sonrası kırmızı izleri (PIE) soldurdu ve istemeden yara haline getirdiğim cildimi kısa sürede onardı.


⬅️Sol yanağımda akneden ziyade, oluşmuş aknelerin bıraktığı lekeler vardı ve bu lekeleri hafifletti.

🧏🏻‍♀️Çenemde oluşan püstül tipi aknenin iltihabı iki gün içinde geçti ve hafif kırmızılığı kaldı.


💧Ürünün yapısı yumuşacık, hızlı emiliyor ve dağılımı çok başarılı.


Cildim hassas bir cilt değil ama birkaç kere hassaslaştığı zaman denediğimde kızarıklığı yatıştırma etkisini gözlemlemedim. Hatta iltihaplı aknelere sürdüğüm zaman sadece o bölgelerde geçici bir yanma oluştu. Ürünü fazla sürdüğüm zamanlar cildimi yağlandırdığını fark ettim ama ince tabaka şeklinde sürdüğüm zamanlar bu sorunu yaşamadım. Gözenek görünümünde ekstradan bir etkisini görmedim.



🩹Kısacası cildimdeki en belirgin özellikleri bazı akne tiplerindeki etkisi, akne sonrası izleri normale kıyasla daha kısa sürede hafifletmesi, cildimi onarması ve neme doyurması diyebilirim.🥰




⚛️ Daha da açmak gerekirse;

PH-DVC ™ üç farklı yapıdan oluşur:

1. Saponin kompleksi: üstün anti-inflamatuar özellikler

2. Polarize sulu kümeler: aktiflerin araç veya taşıma sistemi

3. F-dekalin: oksijen taşıyıcı

-

PH-DVC ™ kompleksi hem hidrofilik hem de hidrofobik yapıdadır.

Bu özellik, kompleksin, aktif bileşenlerin cilde homojen bir şekilde nüfuz etmesini kolaylaştırdığı anlamına gelir.

-

Saponin kompleks yüzeysel cilt travması, tahriş ve iltihaplanmanın en aza indirilmesine yardımcı olur. Bu özellik, asit solüsyonlarının maksimum konsantrasyonlarda kullanılmasına imkan verir.

-

F-dekalin veya daha iyi bilinen Perfluorodecalin, ekstra oksijen sağlayan bir florokarbon ve dekalinin türevidir. Oksijen taşıma kapasitesi nedeniyle, perflorodekalin, hücre kültürü sırasında oksijen dağıtımını artırmak için kullanılmıştır ve bazı çalışmalar, perflurodekalinin yara iyileşme sürecine ve hızlanmasına yardımcı olduğu kadar cildin bariyer işlevini de iyileştirdiğini göstermiş


👉🏼Kuzenimin deneyimi;

Beni en çok şaşırtan etki de kuzenimin burun üzerinde yoğunlaşmış aknelerindeki ve ardında bıraktığı kırmızı izlerindeki performansı oldu. Kuzenimi uzun süredir görmüyordum ve denk gelince de onun cildinde de kremi denemek istedim. (Önce küçük bir alanda alerji testi yaptık.). Akneleri sadece burun bölgesinde toplanmıştı diyebilirim. Ve sürdükten sonraki gün tüm kızarıklığını, kırmızılıklarını almıştı. Bir sonraki gün ise aktif akneleri sönmüş bir haldeydi. Kuzenim henüz 12 yaşında ve düzenli cilt bakımı yapmıyor, cildi Niacinamide içeriğiyle daha önce tanışmamıştı. Ve daha yaşı küçük olduğu için de cilt yenilenmesi bana göre de daha hızlıdır diye düşünüyorum. Yani onun cildine asıl iyi gelen şey Niacinamide içeriği mi, yoksa bu krem mi, emin değilim ama gördüğümüz etkiye ikimiz de baya şaşırdık.


👉🏼Ayrıca üründeki kompleks, %5 Niacinamide konsantrasyonundan maksimum etki almamızı sağlıyor. %5 Niacinamide benim cildime bazen yetersiz gelebiliyor ama bu üründe bu durumu yaşadığımı düşünmüyorum.

Bunları da ek bilgi olarak eklemek istedim.


@melissimaerenkoy deneyip tarafsız görüşlerimi aktarabilmem için gönderdi.🙏🏼

5.594 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page