top of page

TIA'M Pore Minimizing 21 Serum [Review]



🌕 Bu serumu 2 ay boyunca sabah/akşam her gün düzenli olarak kullandım.


🧖🏻‍♀️ Rutinimdeki sırası:

Cilt temizliği - Serum (tek aktif içerikle) - Nemlendirici.

Etkisini ayırt edebilmek için rutinime başka bir aktif içerikli ürün eklemedim. Serinin kremine de serumundan sonra başlamıştım.

(Kremin incelemesi instagram sayfamda.)


Seruma başlamadan önce cildimin

farklı zamanlarda çekilmiş efektsiz halleri:

Yoğun bir şekilde lekeler, kistik, püstül ve papül akneler mevcut.

[Before]












2 aylık kullanım sonrası cildimin efektsiz halleri:

Cilt tonu daha nötr, aydınlık, akneler biraz daha kontrol altına alınmış.

[After]









Görseller aynı ışık altında farklı açılardan (daha iyi gösterebilmek için) cilt temizliği adımından sonra diğer aşamalara geçmeden önce çekilmiştir.


🌔 Yüksek Niacinamide yüzdesi içeren bu serum ilk kullanımda bende

herhangi bir tahrişe sebep olmadı. (Kullanmadan önce patch test yapılmalı, Niacinamide hassas ciltlerin de kullanımına uygun güvenli içeriklerden ama bazı ciltlerin özellikle yüksek Niacinamide yüzdesine karı cildi tepki veriyor ve yoğun akne sorunu yaşanabiliyor, dikkat edilmeli.)


💧 İlk sürdüğüm an 1-2 dk yapış bir hissi oluyor ve sonrasında geçiyor.

Cildimde açık yara varsa o bölgede 30 sn. civarı biraz yanma yaptı. Kokusuz.

Yapısı sudan daha kıvamlı, cilde sürerken hafif yağlı gibi bir hissiyatı var ama aslında yağlı bir serum değil. Yapısını konforlu ve güzel buldum.


🌓 Diğer denediğim ürünlerden farkı;

Bazı ürünler sebumu dengelerken cildimi de kurutabiliyor. Tiam ise cildimi kurutmadan sebumu dengeledi. Normalde sabahları cildim yağ kusmuş uyanırdım ama serumu kullandığım süre zarfında sabahları yağlanmamış ama ışıldayan, parlak bir cilt ile uyandım. Bu etkiyi şişenin dibinde az kalan serumu

3. ay tekrar kullandığımda ertesi gün aynı şekilde tekrar gözlemledim. Kısacası kullanmadığım süre zarfında eksikliğini hissettim. Bu zamana kadar denediğim Niacinamide ürünlerinden bu sebum dengeleme, aydınlatma etkisini cildimde en net gözlemlediğim ürün oldu diyebilirim.


Cilt tipi ölçüm bantları ile yaptığım testi de aşağıya ekliyorum.

(Testler cildimin en yağlı olan kısmında, yani burun bölgesinde denenmiştir.)


Test bölgesi yazan kısım, serumu ilk kullandığım günün ertesi sabahındaki sonucu göstermekte. Normalde cildim en alttaki ''yağlı'' yazısındaki görseldeki gibi ve en çok sabah uyandığımda bu şekilde yağ kusmuş gibi olmaktaydı. Ama testi yaptığım sabah aksine yağ kusmamış ve yine de parlak, sebumu dengelenmiş bir cilt ile uyandım. Bu yüzden ilk gözlemlediğim etki sebum dengeleme/aydınlatma oldu diyebilirim. 25 Şubat 2021 tarihinde çekilmiştir. Bu mevsimde cildim normale göre biraz daha az yağlıydı. Mevsimsel olarak cildin sebumu değişebiliyor.



Bu test ise yaklaşık 3 ay sonrasındaki sonucu göstermekte. 15 Mayıs 2021 tarihinde çekilmiştir. Serumu bu testi yaptığım zaman kullanmıyordum, dibinde çok az kalmıştı ve en son tekrar deneyip etki görecek miyim düşüncesiyle ayırmıştım.

Ve serumu kullanıp ertesi gün testi yaptığımda tekrar sebumu dengelenmiş ve aydınlık parlak bir cilt ile uyandığımı söyleyebilirim. Bu sefer mevsim faktörü ile cildim 3 ay öncesine göre daha çok sebum üretiyordu ve bu etkisinden, etkinin devamlılığından mennun kaldım. Yalnız cilt ürünleri sürekli ve düzenli bir kullanım gerektirdiği için seruma ara verildiğinde cilt tekrar eski haline dönmeye başlayabilir. O yüzden ya aynı serum ile ilerlemek ya da farklı ürünler ile bu etkiyi sürdürebilme açısından rutine devam etmek lazım. Bu sırf bu ürün için değil, her üründe geçerli. Aynı sporcu bir insanın spora ara verince kaslarının eski haline dönmesi, gitar çalan birisinin uzun bir süre gitar çalmadığında parmaklarının gerilemesi gibi, cilt bakımı da mucize değil, süreklilik gerektirir.


🌒 Ürünün eksileri;

Gözenek hedefli çıkan bir ürün ama gözeneklere yönelik bir etkisini ben gözlemlemedim. Bu açıdan iddialı gözüktüğü için biraz beklentim vardı ama benim cildimde genel olarak BHA, Niacinamide vs. tek başına gözeneklerde harikalar yaratmıyor, henüz böyle bir ürüne denk gelmedim. Bu yüzden beklentim vardı ama düşüktü ve bu etkiyi de tek başına göremedim maalesef.

Gözenek konusunda kil maskelerinin ve çift aşamalı temizliğin etkisini çok iyi görüyorum. Cildiniz tolere edebiliyor ise kil maskesi veya çift aşamalı temizlik sonrası bu serumu kullandığınızda daha iyi bir sonuç elde edebilirsiniz. Kil maskesi sonrası, eğer hassas bir cildiniz/hassas burun ve ağır çevreniz varsa o bölgere sürmeyip, burun, yanaklar gibi gözeneklerin belirgin olduğu bölgelere sürüp deneyebilirsiniz. Ben de bu şekilde kullandığımda kil sonrası belirginliğini yitiren gözeneklerin uzun süre boyunca normale kıyasla biraz daha minimalliğini koruduğunu gözlemledim. Yani tek başına değil ama kil sonrası kullanımda

daha iyi bir etkisini gördüm.


🌑 40 ml. bu yüzden kısa sürede bitiremedim. Normalde standart bir 30 ml. serumu 1 ay, bazen 1 aydan daha kısa bir sürede de bitirebiliyorum. (içeriğe göre sabah/akşam her gün kullanırsam.) Ama bu serum 2 aydan daha fazla bir süre boyunca beni idare etti. Niacinamide içeriği benim için akne/akne izlerinde öncelikli bir içerik. Kırmızı akne izlerini (PIE) kısa sürede soldurmasından ve papül/kistik akne üzerindeki etkisinden memnun kaldım.

PIH tipi (kahverengi) 6-7 aylık akne izim de artık neredeyse yok.


Sonrası görseli biraz daha canlı, sıcak tonda çıkmış ama aynaya baktığım zaman da o kahve tonlu lekeden eser kalmadığını çok net bir şekilde görebiliyorum.

Bu kahve tonlu leke daha önce o bölgede oluşmuş 3-4 aknenin ardında bıraktığı lekelerden oluşmaktaydı ve öncesinde kullandığım diğer ürünlerle bu koyu akne izlerini geçirememiştim. PIE lekelere göre bu tip lekelerin geçmesi daha zordur ve bu yönden de serum beni şaşırttı çünkü geçireceğini beklemiyordum. İki görsel de aynı ışık altında aynı kameradan aynı yerden çekildi ama renk farkı neden böyle oldu bilmiyorum. :(


🌚 %20 Niacinamide çok gerekli mi?

Aslında pek değil çünkü %2-5 oranlarında da iyi çalışan, etkisi gösterilmiş bir içerik. Cildimde %10 ve üstü kendisini daha iyi gösteriyor. Yani bu noktada cildi tanımak, bunun doğrultusunda ürün seçimlerini yapmak önemli.

Ürün bana gönderilmemiş olsaydı da bir Niacinamide sever olarak indirim döneminde denemek için yine de alırdım çünkü etkilerini

merak ettiğim bir konsantrasyona sahipti benim için.


Bir ürünü seçmeden önce ''Bu ürün benim cilt sorunlarıma uygun olabilir mi?'' sorusunu mutlaka kendinize sorun, gerisi de kullanıcı deneyimine kalmış oluyor zaten. Umarım denerseniz, sizler de çok severek kullanırsınız.


🧪 İçerik:

%1 Çinko, Söğüt Kabuğu Suyu-BHA, Sodyum Hyaluronat, Allantoin, Gliserin ile desteklenmiş. Bence özellikle yağlı, akneli, lekeli ciltlere göre.


🖤 Genel olarak cildimdeki etkilerini sevdim. Sürekli tüm yüze sürmek istemeyenler bazen cildin ihtiyacına göre bölgesel olarak da kullanabilir.

Bütçem olursa tekrar kavuşmak isteyeceğim bir serum oldu.


🌝 Ürünü @koreandbeauty denemem için göndermişti. Kendilerine

tekrar çok teşekkür ederim. İncelemem tarafsız yorumlarımı içermektedir.


Ürüne ulaşmak için aşağıdaki linke tıklayıp ürünü inceleyebilirsiniz.🙏🏻🖤 #pr

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page