top of page

By Wishtrend %3 Sulfur Clean Gel İncelemesi

Güncelleme tarihi: 3 Nis 2021



Kükürtün (sülfür) terapötik bir ajan olarak kullanımı yaklaşık 70 yıl öncesine dayanmaktadır.

Dermatolojide kükürt; Akne, rosacea, seboreik dermatit, kepek, pityriasis versicolor (deri mantarı) ve siğiller dahil olmak üzere birçok hastalığın tedavisinde kullanılmıştır.


Anti-enflamatuar, antibakteriyel, anti-fungal ve keratolik özellikleri sayesinde keratin dokuyu yavaş yavaş eritir, akne oluşumuna neden olabilecek bakterileri gözeneklerden arındırır, ciltte yeni bakterilerin oluşmasını önler.


✍🏻Günümüzde kükürt, kötü kokusundan, ciltte leke bırakan sarı renginden ve aşırı kurutucu özelliğinden dolayı daha az tercih edilmekte.

Ama bu ürün bu gibi endişelere yer vermeden, etkili olabilecek;

%3 oranında Kolloidal Kükürt

ve üç nemlendirici ajan;

Gliserin (Hümektan) : Cildimizde de bulunan doğal bir nemlendirici. Cilt hücrelerimiz arasındaki cilt lipitlerini sağlıklı (sıvı kristal) durumda tutar, tahrişe karşı korur, cilt bariyerini destekler.

Sodyum Hyaluronat (Hyaluronik asit) : Sodyum hiyalüronat hiyalüronik asit molekülüne ve çözeltide bir sodyum atomuna ayrılır. Bilinen en iyi nem çekici içerikten biri.

Tokoferol (E vitamini) : Cildimizde birincil yağda çözünen antioksidan. Cildimiz tarafından emilmeyi sever (suda çözünür şeylerin aksine, onları emmek için cildimizi kandırmamız gerekebilir). İyi bir yumuşatıcıdır.


...ile formüle edilmiş.


Beni kendi sülfür kokusu rahatsız etmedi çok minimal düzeyde olduğunu düşünüyorum. Bence bu tarz ürünlerde daha çok işleve bakılmalı.

Cildimde de asla sarı bir leke bırakmadı.


💥Bu ürünü benzerlerinden ayıran farklar / detaylar;

🔺İki kullanım alanının olması;

Bölgesel (lokal); Cilt bakımının son adımında sivilce üstüne.

Tüm yüze; Cilt bakımının son adımında tüm yüze ince bir tabaka. Sülfür bazik bir yapıda olduğu için "sürekli" tüm yüze uygulamak cilt için iyi olmayabilir. Bu yüzden haftada 1-2 defa bu şekilde "ihtiyaç duyarsanız" kullanabilirsiniz.

🔺30 g. Gramaj olarak daha fazla. 

(Genelde bu tarz ürünler 10-15 ml arası olur.)

🔺Hafif, ağırlık yapmayan jel yapı. Sürdükten sonra biraz matlaşıyor ama bu aktiflerin daha iyi çalışması ve nem çıkışını önlemek için, içindeki silikondan kaynaklı.

Silikonlar büyük moleküllü oldukları için gözenekleri tıkayıp, akne oluşumuna sebep olmaz, bilinenin aksine. Okluzif (nemi hapseden) ve emoliyan (yumuşatıcı) olarak çalışırlar. Bu sayede transepidermal su kaybını önleyebiliyorlar. Bu tarz akne ürünlerinde, aktif içeriğin cildi kurutmasını da ekstradan engelliyor.

🔺Parfümsüz. Ürünün kokusunu baskılamak için gereksiz yere parfüm eklenip, alerji ve hassasiyet oluşturma potansiyeli oluşturulmamış. Ve buna rağmen de bence kokusu rahatsız edici değil.

🔺 Vegan 🌱


💁🏻‍♀️ Cildim;

Yağlı, akneli, lekeli. (PIE)


❗Sülfür jelin etkisini görmek için 15 gün boyunca normal rutinimin parçası olan haftada 1-2 gün AHA ve 3-4 gün BHA kullanımına ara verdim.


🧖🏻‍♀️ Her Gün Uyguladığım 15 Günlük Sabah/Akşam Rutinim;

Hada Labo Hyaluronik Asitli Losyon (Gratis'e yeni gelen),

Avene Termal Sprey,

By Wishtrend Sulfur Gel. (Rutinin son aşamasında lokal ya da tüm yüze olacak şekilde.)


🗒️ 04.06.2020 (Başlangıç) •

Ürüne sabah başlayamadım çünkü elime daha yeni ulaştı. 15 günlük süreci bu tarihe göre baz alacağım.

Akşam tüm yüze ince bir tabaka şeklinde sürerek ürünü kullanmaya başladım.


🗒️ 05.06.2020

Aşağıdaki fotoğraf akne jeli elime ulaşmadan 2 gün önce (03.06.2020 tarihinde) çekildi ve sonrasındaki 2 günlük arada aknelerde etkili olabilecek başka hiçbir ürün kullanılmadı. Ürünü kullanır kullanmaz da not etmeye başladım.

Çok sayıda papül, püstül, nodül akne.

Bu sefer lokal kullandım.



🗒️ 07.06.2020

3-4 günün sonunda cildimdeki akneleri (papül, püstül, nodül) kuruttu.

Tüm yüze ince tabaka halinde sürdüm. Aynı ışık altında, yüzümde başka hiçbir şey yok. Olan lekeler ağırlıklı olarak önceki aknelerimden kalan lekelerden oluşmakta.


🗒️ 08.06.2020

Çenemde, sabah uyandığımda yeni oluşan bir püstül akne vardı.

Tüm yüze ince tabaka şeklinde kullandım.


🗒️ 09.06.2020

Önceki gün oluşan beyaz uçlu akneyi kuruttu. Kabuğunu da görsellere ekledim.

Ertesi gün de kabuğu düştü.


🗒️ 10.06.2020

Nodül akne.

Burun kenarımda yeni bir akne.

Lokal kullandım.


🗒️ 13.06.2020

Önceki günlerde burun kenarımda oluşan akneyi kuruttu.

Yine tüm yüze ince tabaka şeklinde sülfürün keratolik (keratin dokuyu eriten) etkisinden yararlanmak için kullandım.



🗒️ 14.06.2020

Nodül akne.

Yanak ve şakak kısmında yeni akne oluşumu.

Ürünü tüm yüze ince tabaka şeklinde uyguladım.


🗒️ 17.06.2020

En son oluşan akneler 3 günün sonunda, uyandığımda sönmüş bir haldeydi.

Arkasında biraz kırmızılık kaldı nodül, kistik akneler bu tarz PIE tipi kırmızı hiperpigmentasyon oluşturma potansiyeline sahip.




🗒️ 18.06.2020

Köprücük kemiğimin üstünde nodül akne oluşmuş. Jeli lokal kullandım.


🗒️ 19.06.2020

Oluşan akne oldukça küçülmüş, tahminen 1-2 gün içinde kabuk tutar ve kabuğu düşer. Yüzümde şuan hiç aktif akne yok. 



Cildimin 19.06.2020 tarihindeki, 15 günlük deneyimimden sonraki en güncel hali;

The last condition of my face (from 4th of june to 19th of june)


Bu şekilde fotoğraflama sebebim ise bu 15 günlük süreçte sürekli bir aknem geçerken, bir diğeri ile karşılaşıyordum. Ve adım adım her birini fotoğraflamak istedim. Notlarımdaki tarihlerde, ayın 14'ünde oluşan akneyi, ayın 17'sinde not etme sebebim ise, bu aknenin 3 günde geçtiğini ifade etmekte. Yani tarihleri aknenin başlangıç ve iyileşme gününü baz alarak oluşturdum.


Bu arada normalde akneleri çabuk iyileşen birisi değilim ve hiç olmadım. Hatta çoğu zaman 1 aya yakın geçmeyen sivilcelerle boğuşuyorum.


@wishtrend 💛 #bywishtrendsulfurgel


📋 Düşüncelerim:

Öncelikle asitsiz, sivilce kontrolü sağlamayan, ürünler ile, tüm işi sülfür jele bıraktığımı belirtmek istiyorum.

Ben normalde Cosrx'in acne patchlerinden kullanıyordum ama içinde 24 adet olduğu için kısa sürede bitiyordu ve fiyatı 40 tl. Artık onun yerine bu tarz bir ürün alıp en azından 1 yıla yakın kullanmak daha kârlı. Benim genel prensibim aynı etkilere sahip, gr ve fiyat olarak daha uygun gördüğüm ürüne yönelmek olur.


Bu jel benim için püstül (beyaz uçlu akne), papül (iltihaplı kırmızı akneler) ve nodül (kistik) akne tipi olarak 3 farklı akne tipinde etkili oldu. Ben ekstradan leke içerikli ürün ile (aha, c vitamini, niacinamide gibi) desteklemedim etkisini yalın bir şekilde gösterebilmek için. Ama rutininizde eğer asitli bir ürün varsa, C vitamini, Niacinamide gibi içerikler ile kombinlerseniz çok çok daha etkili bir sonuç alırsınız çünkü bu içerikler melanin sentezini baskılayabilir yani akne sonrası lekelerinizin özellikle iz kalmadan geçmesini sağlayabilirsiniz.


Buna rağmen ürün hızlı bir şekilde akne sonrası ciltte oluşacak lekeyi minimum seviyede tuttu, aknelerimi kuruttu ve bunu yaparken de cildimi kurutmadı. Test etme amaçlı bazen Hada Labo losyonu kullanmadan da tüm yüze ince bir tabaka olacak şekilde denedim ve "benim" cildimi yine de kurutmadı. Kuru ciltliler tüm yüze sürmese daha iyi.


İçerik listesinde sondan 2. sırada alkol var ama cilde zarar verme olasılığı yok. Çünkü içerik listesinde maddeler baştan aşağı doğru çoktan aza şeklinde sıralanmaktaydı ve alkol sadece formülasyon için eklenmiş, sonrasında ciltten, cilde zarar vermeden buharlaşmakta.

Yine de bazı markalar bu tarz ürünlerde alkolu baştan 2. sıraya koyabilmekte.

Sürekli aktif akne çıkaran birisi olarak her akne sonrasında bir yeni oluşan akneyi kademeli bir şekilde sizler için fotoğrafladım. Umarım benim gibi aknelerle başı dertte olanlara güzel bir alternatif olabilir.

Görseller aynı ışık altında olabildiğince aynı açıdan olacak şekilde fotoğraflanmıştır. Herhangi bir efekt yoktur.


Nasıl bir akne türüne sahip olursanız olun, tüm sivilce/aknelerin cilt altındaki oluşumu aynı süreci takip eder. Bir kıl folikülü içinde başlar ve gözeneğin ölü doku, sebum ve bazen de bakteri ile dolması ile oluşur. Cildin yeterince temizlenmemesi, ölü hücrelerden arındırılmaması da gözeneklerin tıkanması için yeterli bir sebeptir. Bunların dışında hormonal sebepler, dış etkenler de akne oluşumuna sebep olabilir.


Kimler bu ürünü tercih edebilir?

*Hormonal, kistik, iltihaplı aknelere sahipseniz,

*Çok sık akne çıkartıyorsanız,

*Veya ara sıra çıkartıyorsanız,

*Asitli ürün kullanmak istemiyorsanız,

*Ya da asitli ürün ile beraber farklı mekanizmada çalışan bir üründen de yardım almak istiyorsanız...

...bu ürün sizin için ideal olabilir.



Ürünün benim açımdan eksileri neler?

*Keşke salisilik asit, niacinamide gibi içerikler de formülasyona eklenseymiş. Bunu bir eksik olarak gördüm ama sülfür yine de tek başına bu işin üstesinden geldi. Belki de sülfürün bazik yapısından dolayı bu şekilde formül edilmesi etkinlik göstermesi için daha uygun görülmüştür.


*Sülfür genel olarak anti-fungal bir içerik ama ürün sadece sülfürden ibaret değil, yardımcı bileşenlere de sahip ve içlerinde sadece fungal akneli ciltleri tetikleyebilecek maddeler de mevcut. Eğer fungal akneye sahipseniz, mutlaka bunu kontrol ediniz. Ürünün fungal akneyi tetikleyici içeriklere sahip olması da benim için ikinci bir eksisi oldu. Çünkü bu tarz bir iyi bir anti-fungal ajandan fungal akneye sahip kişilerin de yararlanabilmesini isterdim. (Ben fungal akneye sahip değilim, olanları düşünerek baz aldım.)


Bu site sayesinde içinde fungal akne tetikleyici içerik olup olmadığını kontrol edebilirsiniz;

İstediğiniz üründeki virgüller ile ayrılmış içerik bilgisini kopyalayıp;

https://www.sezia.co/ 

Sayfasındaki ilgili kutucuğa yapıştırabilirsiniz.

Sezia sitesi ingilizce dışındaki dillerdeki içerik bilgilerini kontrol etmemekteymiş. Bu yüzden eklediğiniz içerik bilgisinin ingilizce dilinde olmasına dikkat edin.



Ürünü güncel fiyatıyla, indirimsiz olarak almanızı asla tavsiye etmem.

Ben bu ürüne maksimum 125 TL verirdim.

Güzel bir indirimde yedekleyeceğim ürünlerden.


Jelin gün ışığındaki yapısı;





Cosdna sayfasındaki içerik analizi;

http://www.cosdna.com/eng/cosmetic_45b3504441.html 




.

.

Güncelleme:


Bize ayrılan 15 günlük deneme süresi doldu ama yine de aktif aknem oluştukça jeli kullanıp bunları storylerden saat saat paylaşmaya devam ediyorum.

Ayrıca ürünü detaylı anlattığım videolu anlatımlara da instagram sayfamdaki sabitlenenler kısmından ulaşabilirsiniz.

En son çıkan sivilcem üstündeki sonuç;



27.06.2020 / 28.06.2020


Korendy'e bana bu ürünü deneme fırsatı verdiği için teşekkür ederim💜


1.321 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page